Un projecte internacional de contes

El logo del projecte fet per Krisztina Maros, il·lustradora hongaresa.

El logo del projecte fet per Krisztina Maros, il·lustradora hongaresa.

Sóc Réka Zsuzsanna Simon, escriptora hongaresa de literatura infantil. Des de petita m’encantaven els contes. Vaig néixer en una família a on els contes, les històries i els llibres han tingut un lloc important. Des de petiteta vaig estar envoltada de llibres. Al créixer vaig escollir la carrera de mestra de parvulari, després vaig acabar els meus estudis de psicopedagogia i mestra de llengua i literatura hongaresa, així que la meva vida ha estat marcada pels nens i la literatura.
Es diu que els somnis es fan realitat si hi posem el cor i força al lluitar per ells. M’agradaria pensar que és així, que els somnis amagats en les nostres ànimes un dia prenen vida i poden canviar la vida de molta gent, per un instant, una miqueta o per sempre. Aquests dies quan al mon neixen guerres per motius absurds, quan ens oblidem de respectar i estimar als demés només perquè son diferents, parlen una altra llengua, tenen un altre color de pell o una altra religió, quan els nens pateixen per l’odi dels grans, com escriptora de literatura infantil he pensat que estarà bé lluitar a la nostra manera per un somni en el que el centre siguin els nens.

Volia ensenyar com molts artistes i escriptors de literatura infantil, de forma desinteressada, poden crear junts sense barreres de llengua, de color de pell, ni de religió. Per això he pensat en un projecte internacional de contes a on he convidat a participar molts il·lustradors del món i escriptors hongaresos de literatura infantil. El projecte no te cobertura econòmica, és una col·laboració per amor a la literatura i a l’art. La meva invitació al projecte l’han acceptat 37 il·lustradors de 16 països i 38 escriptors hongaresos de literatura infantil de 3 països. Als il·lustradors els he demanat una il·lustració de cadascú i he promès que partint de cada il·lustració un escriptor hongarès anava a escriure un conte inspirat en la il·lustració. Els escriptors ja tenen els dibuixos, han escollit i ara escriuen els contes. Els dibuixos i texts els començo a publicar el 1 de maig al nostre blog de literatura infantil hongaresa író cimborák. Al final del projecte, al juliol, es realitzarà organitzat pel grup író cimborák (un grup d’escriptors hongaresos de literatura infantil) una exposició a Budapest, Hongria, amb les il·lustracions i els contes en llengua hongaresa. Cada conte el traduirem per a que cada il·lustrador pugui llegir el conte que ha inspirat.

El logo del projecte està fet per Krisztina Maros, il·lustradora hongaresa. Els cartells del projecte tindran una il·lustració de Judith Clay, artista alemanya.

Si aquest somni es compleix, espero amb tot el meu cor que les obres del projecte les podré portar a Espanya també i puguem fer-hi també una exposició. Espero que tindrem tots els contes traduïts a l’espanyol.

M’agradaria donar les gràcies a tots els meus amics il·lustradors que després del meu primer missatge sobre aquest projecte m’han dit que sí, i gràcies als meus amics escriptors hongaresos pels seus contes meravellosos.

Els participants del projecte son:
Il·lustradors estrangers
Connie Snoek
Judith Clay
Enrique Quevedo
Fatemeh Haghnejad
Gabriela Granados
Leonor Pérez
Marián Lario
Mehrdad Zaeri
Miguel Carvalho
Wichy Gomez
Mostafa Akbari
Rosi Aragón
Sonja Danowski
Pablo Zerda
Pablo Pino
Juan Chavetta
Francesca Quatraro
Marcela Calderón
Kim Amate
Maral Sassouni
Ignasi Blanch
David Pintor
Anne Pikkov
Gabriel Pacheco
Javier Zabala
Benny Jackson
Cosei Kawa
Robert Romanowicz
Viive Noor
Pesca Nekono
Vanessa Brantley
Anna Forlati
Helier Batista
Mohsen Mohammad Mirzaee
Irina Dobrescu
Leyla Safa
Carolina Durán

Escriptors hongaresos
Kertész Edina
Turbuly Lilla
Both Gabi
Tasnádi Emese
Tóth Ágnes
Kalas Zsuzsa
Majoros Nóra
Nyulász Péter
Sopotnik Zoltán
Kiss Ottó
Bertóti Johanna
Molnár Krisztina Rita
Méhes Károly
Csík Mónika
Gökhan Ayhan
Mészöly Ági
Miklya Zsolt
Miklya Luzsányi Mónika
Tamás Zsuzsa
Gimesi Dóra
Böszörményi Gyula
Zágoni Balázs
Szabó Imola Julianna
Tóth Kinga
Dávid Ádám
Nagy Anikó
May Szilvia
Demény Péter
Egri Mónika
Korom Bálint
Szabó Tasi Kata
Lakatos István
Dániel András
Maros Krisztina
Murányi Zita
Acsai Roland
Simon Réka Zsuzsanna

Deixa un comentari

